Projekt adatok
Helyszín: Hódmezővásárhely, Magyarország
A 47-es út hódmezővásárhelyi északi elkerülője 12,7 km-es szakaszon, kétszer egy sávon, új nyomvonalon épül. Az új szakaszon két körforgalmi csomópont, egy különszintű csomópont, egy vasút feletti felüljáró és egy kerékpáros aluljáró készül. A végcsomópont egy 30 méter sugarú, a vasutat és a közutat különszintben keresztező körhídként valósul meg. Az északi elkerülő út előreláthatólag 2018 tavaszán kerül átadásra, mely a tervek szerint napi 6-10 ezer járműtől mentesíti majd Hódmezővásárhely belvárosát.
A körhíd felszerkezete 9 részből tevődik össze: 4 körcikk alkotja a körforgalmat, 1 a vasút felett átívelő ág, valamint a főúttal párhuzamos 2-2 db fel- és lehajtó ágak. A körforgalmi hidat összesen 46 db pillér támasztja alá, alattuk a cölöpök hossza összességében 11,5 kilométer. A főút feletti hídrészek 4-4 db íves acél tartógerendáinak hossza 23,8-25,8 méter, súlyuk páronként körülbelül 30 tonna.
Projekt követelmények
- A körívet alkotó felszerkezet négy hídegységből áll, melyből kettő monolit vasbeton szekrénykeresztmetszetű. Ezek teljes aláállványozással készülnek, a főút felett átívelő szakaszok pedig íves acél főtartókkal együtt dolgozó monolit vasbeton pályalemezes, öszvér szerkezetű hidak.
- Az öszvérhíd pályalemezeinek betonozásánál a zsaluzat kialakítását sok kötöttség nehezítette, mint például a folyamatosan változó keresztmetszet, a keresztmerevítések, a főtartók közötti nagy fesztáv és az acéltartók szerkezeti magassága.
Ügyfél
COLAS Zrt.
Ügyfél előnyök
- Kombinált megoldás a felépítmény állványzatának biztosítására: PERI UP Flex moduláris teherhordó tornyokra és MULTPROP nagy teherbírású tornyokra épített MULTIFLEX rendszerrel
- A HD 200 nehézállvány kis alapterülete feltétel volt a közúti forgalom fenntartásának az építés ideje alatt, így az kialakítása révén optimálisan igazodik a projekt követelményeihez.